Mihin yritys tarvitsee nettisivuja?

Nettisivut ovat yrityksesi käyntikortti

Lähtökohtaisesti yrittäjän elämä tapahtuu muualla kuin nettisivuilla. Asiakkaita tavataan, heidän kanssaan puhutaan puhelimessa ja heille laitetaan viestejä. Suurimmalla osalla yrityksistä on nettisivut, mutta eivät ne nettisivut mahdollisesti näy päivittäisessä toiminnassa ollenkaan.

Näin ei kuitenkaan tarvitsisi olla. Nettisivujen tarkoitus on toimia käyntikorttina ja asiakashankkijana kiireiselle yrittäjälle, jotta uusia yhteydenottoja tulisi ja heidän kanssaan voisi tehdä jatkuvasti kauppaa. Ensimmäinen asia mitä kysyn tulevilta asiakkailtamme on, että kuinka paljon teidän nettisivuilta tulee yhteydenottoja? Yllättävän usein vastaus on että nettisivujen kautta yhteydenottopyyntöjä ei tule ollenkaan. Tämän jälkeen usein mietin että kuinkahan paljon rahaa näiden nettisivujen tekemiseen on käytetty. Monesti ollaan maksettu nettisivuista useita tuhansia ilman että asiakkaita on tullut nettisivujen kautta lainkaan.

Meidän markkinointiajattelumme perustuu hyvin pitkälti siihen, että teemme nettisivut vain jos on oikeasti tarkoituksena että sieltä nettisivujen kautta aiotaan hankkia asiakkaita. Ja useinkin nettisivut tehdään valmiiksi vasta sen jälkeen kun ollaan huomattu että minkälaiset asiat kiinnostavat asiakkaita ja tuovat tuloksia.

Mihin yritys oikeasti tarvitsee nettisivuja? Muutamia esimerkkejä.

  • Ohjatakseen potentiaalisia asiakkaita luokseen

Nettisivut ovat yrityksen käyntikortti. Nettisivun pitää osata kertoa että kenelle se on suunnattu, miten asiakas voisi hyötyä nettisivuilla kerrotusta palvelusta ja miksi asiakkaan kannattaisi ostaa kyseinen palvelu nyt.

  • Hankkiakseen uusia työntekijöitä

Työntekijöiden hankinta on raskasta ja aikaavievää puuhaa. Nettisivujen avulla voit kohdentaa työnhakua sellaisille ihmisille joita haluat oikeasti palkata. Työhakemuksia tulee vähemmän nettisivujen kautta kuin julkisesta työnhausta, mutta voi olla huomattavasti laadukkaampia hakemuksia.

  • Tiedottaakseen/ohjeistaakseen nykyisiä asiakkaita

Joskus asiakkaille olisi hyvä saada tieto perille, mielummin nopeasti ja selkokielellä. Nettisivut ovat oivallinen tapa kertoa asiakkaille se mitä heidän tarvitsee tietää. Yhden tiedotteen julkaiseminen ja jakeleminen asiakkaille on huomattavasti helpompaa nettisivujen välityksellä kuin jos ottaa jokaiseen asiakkaaseen erikseen yhteyttä.

Mihin tarkoitukseen sinä käytät nettisivuja?

Entä toimiiko ne siinä tarkoituksessa mihin ne on luotu?
Jos et tiedä mihin tarvitset nettisivuja tai nettisivusi eivät toimi niiden tarkoituksenmukaisella tavalla, ota meihin yhteyttä. Osaamme kertoa sinulle että mihin tarvitset verkkosivuja ja miten saat ne toimimaan.

Lue Lisää nettisivuistamme.

Nettisivut ovat yrityksen käyntikortti.

Nettisivun pitää osata kertoa, että kenelle se on suunnattu, miten asiakas voisi hyötyä nettisivuilla kerrotusta palvelusta ja miksi asiakkaan kannattaisi ostaa kyseinen palvelu nyt.

Mikäli sinulla on kapasiteettia palvella nykyistä enemmän asiakkaita, niin jätä yhteydenottopyyntö täältä tai soita numeroon 044 0457600