
Jotta juuri oman yrityksen vastaukset ovat osuvimpia, täytyy toteutus olla kuluttaja ystävällistä ja oikein kohdennettua. Yrityksen pääsääntöisillä kotisivuilla julkaistut uutiset ja yrityskuulumiset eivät tavoita ihmisiä kovinkaan tehokkaasti, niiden sisältö ei välttämättä ole kovinkaan laaja, jotta sitä olisi helppo hakukoneoptimoida eikä kuluttajissa herää kiinnostus tuntemattoman yrityksen tapahtumiin. Sisällön tuottamisessa on tärkeää keskittyä mitä kuluttajat haluavat tietää ja millaisia vastauksia halutaan tarjota. Kiinnostavan ja laajan sisällön hakukoneoptimointi on tarkempaa ja osuvampaa sekä optimoinnissa voidaan etukäteen selvittää millaisia hakuja kuluttajat käyttävät ja mitkä haut ovat hakukoneiden suosioissa. Hyvin suunniteltu, on puoliksi tehty. Hyvin toteutettu sisällöntuotanto on merkittävässä osassa, se on oiva työkalu markkinointiin, sisältömarkkinointiin.