Google lisäsi hakumainoksiin kuvalaajennuksen betan sekä julkaisi ajastinominaisuuden responsiivisiin hakumainoksiin

Kuvalaajennukset hakumainoksissa. Siinä on asia joista monet hakukonemarkkinoijat unelmoivat ajatellessaan klikkausprosenttien nostamista.

Toukokuussa Google ilmoitti siirtyvänsä eteenpäin kuvalaajennuksien kanssa, ja Keskiviikkona (15.7.2020) he julkaisivat kuvalaajennuksien betan. Google Myös lisäsi myös ajastiominaisuuden responsiivisiin hakumainoksiin joka mahdollistaa ajastimen lisäämisen mainoksen otsikoihin tai URL-kenttään.

Kuvalaajennukset hakumainoksissa

Kun olet aktivoinut kuvalaajennuksen mainoksessasi, kuva tulee näkymään tekstimainoksesi oikealla puolella. Beta on auki sekä laajennetuille tekstimainoksille sekä responsiivisille hakumainoksille.

Miten pääsen osalliseksi betaan?

Päästäksesi käyttämään kuvalaajennuksia hakumainoksissa, tulee sinun ottaa yhteyttä mainostilisi vastaavaan Googlella ja kysyä pystytkö osallistumaan.

Mitä tuloksia kuvalaajennukselta voi odottaa?

Google sanoo että kuvalaajennus näyttäisi parantavan sekä konversio- että klikkausprosenttia. Hugo Boss esimerkiksi sai kuvalaajennuksen myötä 2,5 kertaisen parannuksen sijoituksen tuotossa sekä 5% kasvun klikkausprosentissa.

Hugo Boss Kuvalaajennus käytössä Googlen hakukonemainoksissa.

Dynaamiset sekä manuaaliset vaihtoehdot

Kuvien lisäämisessä on kaksi vaihtoehtoa. Joko annat Googlen automaattisesti ladata kuvat nettisivuiltasi, tai lataat ne itse manuaalisesti mainoksiisi. Kuvien Tulisi olla 1200*1200px neliöitä. Voit lukea lisää laajennuksista googlelta

Microsoft on tarjonnut kuvalaajennuksia jo kauan.

Microsoft on tukenut kuvalaajennuksia mainoksissa jo vuodesta 2015. Mikäli Beta-pääsy ei onnistunut, voit harkita myös Microsoft advertisingia mainoksissasi.

Ajastinominaisuus responsiivisissä hakumainoksissa

Google Lisäsi myös ajastinominaisuuden responsiivisiin hakumainoksiin. Kyseinen ominaisuus luo asiakkaille kiireisen vaikutelman ja parantaa interaktioprosenttia useissa tapauksissa. Mikäli et ole vielä kokeillut responsiivisiä hakumainoksia, on korkea aika kokeilla.

Responsiiviset hakumainokset eivät aina voita tehokkuudessa laajennettuja tekstimainoksia mutta responsiiviset hakumainokset antavat sinulle mahdollisuuden tehdä joustavia mainoksia sekä testata useita eri otsikoita kerralla. Responsiiviset hakumainokset myös mahdollistavat {Location} asetuksen käytön jolloin asiakkaille näytetään vain omaan sijaintiinsa kohdistettuja mainoksia.

Meneekö yli hilseen?

Siinä tapauksessa me olemme täällä auttamassa. Ota yhteyttä niin pääset eteenpäin hakukonemarkkinoinnissa! Meiltä Google Ads Markkinointi myös tulospohjaisena sekä kuukausilaskutuksella.