Sanojen lisäksi mainontaa voidaan kohdentaa eri alueille, kielille tai laitteille sekä iän ja sukupuolen mukaan. Mainoksia pystytään tähtäämään myös suoraan heille, jotka ovat jo käyneet aikaisemmin sivustolla mutta eivät tehneet ostopäätöstä. Hakusanamainonta Googlessa tapahtuu Google Ads -tilin kautta. Maksetut mainokset näkyvät heti hakutulosten yläpuolella, jonka alapuolelle jäävät ns. orgaaniset tulokset. Hakukone veloittaa yritystä pelkästään silloin, kun asiakas klikkaa mainosta, eli kyseessä on tällöin klikkaushinta (CPC), joka määräytyy kilpailun mukaan. Toinen tapa maksaa hakusanamainoksista on näyttökertojen mukaan, jolloin yritys valitsee hinnan tuhannelle mainoksensa näyttökerralle ja haluamansa mainospaikan sivustolla, minkä lisäksi he maksavat vielä jokaisesta näyttökerrasta. Tällöin puhutaan näyttökohtaisista hinnoista eli CPM-hinnasta.
